Tuesday, April 1, 2014

Tisdag.







Vaknade omtöcknad, trött som en gnu. Kaffe på. Barnen som brusar, huvudet värker, hjärtat klappar. Känner en meditativ grundlycka just nu, varat i tre dagar ungefär. Hoppas att det inte är hormonellt. Känner mig så inspirerad. Varmt ute. Så pass varmt att barnen sprang ut för att äta picnic. Lulle berättade en lång historia om ett troll som jag nog måste skriva ner. Han är mycket för teamwork L, vill att jag ska delta i det mesta. Alltid noga med att involvera alla. Tänkte att han med sin fantasi kan berätta så ritar jag. Så blir det. Eller, han är egentligen den sanna konstnären oss emellan. Hittade ett kort i hans väska som jag inte sett förut, ett kort till mig. Med fjäril och glitter. Grät. Lyckotårar. har haft en så mysig dag med flickorna. Gosat i sängen och pratat. Uma pratar och bubblar och håller låda och jag är så tillfreds med att lyssna, skratta, ta in. Ställa motfrågor och invänta bästa svaret. Ofta något som involverar bajs blir det, till svars. Bajs, bajs, bajs makes the world go round. Första April redan! Nu börjar Malies födelsedag närma sig med stormsteg. Tappar nästan känslen i fingrarna när jag tänker på hennes årsdag. Om en månad lite drygt. Årsdag. Ett år. Aldrig i livet. Väx inte mer underbara lilla stjärna. Har faktiskt inte blivit lurad idag. Första gången någonsin. Känns skönt att ha sluppit undan haha, jag är såååå lättlurad. Nu sömn, imorgon ny dag.

No comments:

Post a Comment