Monday, January 28, 2013

Måndag.

Måndag och vi tar det lugnt. Vi har haft en fin helg hela familjen,  laddat inför veckan som nu gör entré. T jobbar mellan 7-18 för tillfället så det är tungt med fogarna vissa dagar, gläds åt snön som försvann i solen under söndagen. Så mycket lättare att dra vagnen då. Lördag var sista snödagen som vi tog till vara på, lekte med pulka i trädgården hela dagen. På söndag morgon var det som om någon dragit med ett trollspö över trädgården. Sol och grönt gräs. Längtar vår. Lughán var på lekis imorse,  det var bara tre andra barn där så han hade det nog väldigt mysigt. Kom som vanligt hem med fina teckningar :) Jag fick så ont på vägen hem att jag var tvungen att låta hemmet vänta med alla bestyr,  ibland är soffläge nummer 1 och då får man göra det bästa av situationen. Läsa och mysa. Kände mig mycket bättre framåt 12 då jag hämtade L, han var rödkindad och ursprungen och jag var utvilad,  win-win ;-) Enkel lunch och lek. Skön måndag. Barnen är galna i magen och vill mysa och pussas så fort de kommer åt. Så mycket kärlek.

No comments:

Post a Comment