Monday, January 7, 2013

Gråa skyar.

Har fått lite nog av det här vädret nu. Det regnade hela sommaren, det regnade hela hösten, och nu regnar även vintern bort. Okända katter springer omkring och bajsar i vår trädgård, hundarna bajsar på trottoaren, kaninen bajsar i sin bur, hönorna rymmer ibland och bajsar också på gräset, katten bajsar i sin låda, barnen i blöjor. Lera överallt. Det är lera och bajs och blött gräs. Idag när jag skulle torka traktorn ren som Uma ville glida runt på, hade även en fågel fjärtat lös från himlen. Hormonell som jag är föll jag nästan i gråt. T ringde senare under dagen och jag ba "It's a bad day today."  - Why baby?" ..."För att det är BAJS överallt. Bajs och gråa skyar."

Lughán var på lekis på förmiddagen, så otroligt skönt. För både honom och mig haha. Jag fick tid till lek med bara Uma utan slag från storebror, och han fick återse sina vänner och sin älskade fröken. Första gången han pratar om dagen på lekis. Tydligen hade han slagit på något så hårt att fröken fått ont i örat. Jag sken av stolthet över det faktum att han lyckades formulera något från dagen, trots att innehållet kanske kunde a varit bättre.

Baby Bird sprattlar på inne i det varma och har det bara fint. 23 + 0 idag. Vet inte riktigt vad som är korrekt att säga, brukar säga att jag är 23 veckor när jag är fullgången, me har förstått att man ofta säger vecka 24 då? Who knows. Halva tiden har gått iallafall. Lilla hjärta.  Pockar på min uppmärksamhet och påminner mig om att jag måste dricka mer. Jag och vattnet. Måste bli bättre kompisar. Lugn eftermiddag med hemmafix, matlagning, städning. Tidig sänggång för barnen så att jag kan planera inför Umas födelsedag. Ska också gå och lägga mig i tid, bäst för bebis.

No comments:

Post a Comment