Thursday, August 9, 2012

It's only you, beautiful.

Hej! :) Så. En vecka sedan färden från Stockholmo till York. Det var rent ut sagt skitjobbigt, haha. Det var det verkligen. Trots kärleksandning och avslappnad attityd. MEN! Vi överlevde. Kan fortfarande inte riktigt förstå hur jag fick med mig två handbagage, två stoooora resväskor, en vagn, en 1,5 åring och en 3åring ut ur flygplatsen. Maj gadd, what a superhero ;-) Det kändes faktiskt underbart att komma hem igen. Tror att det är första gången jag verkligen känner att jag kommer HEM, när jag landar i England. Kände först vardagsstressen krypa över mig innan jag insåg att, hey, det är ju fortfarande sommarlov. Så jag och barnen chillar. Tar dagen som den kommer, övar att inte känna press och stress på min prestation som mamma. Vill Lughán titta på en film får han göra det. OS om kvällarna är ju magiskt. Älska sport! Love, love, love. Får spring i benen och känner livsglädje. I söndags åkte vi till WHitby och spenderade dagen på världens största strand, har nog aldrig haft en så lyckad utflykt med familjen förrut. Båda trivdes och var glada, lekte så mycket och var orädda. I måndags fick jag en till bebis. En liten kaninpojke som har fått namnet Otho. Han är min. Mitt allra första husdjur. Så när barnen har lagt sig är det han som får cudle-time med mama. Han är världens finaste och jag kan knappt förstå att han är min. Jag bakar mycket, städar och gosar med barnen. Är väldigt trött och sover tungt om natten. Barnen vaknar som vanligt fem, men nu när jag har Tom som sällskap i huset känns det inte lika tungt att gå upp. Uma har inte fått några prickar än, men hon är väldigt klängig och gnällig, dock inget fel på hennes duracellkanin-energi. Uma pussas så ofta hon kan. Hon sjunger mycket. Gnolar ljust och glatt mest hela tiden. Lughán är inne i en mamut-period, han blev smått beroende av Ice Age när vi var i Sverige och han var sjuk, så nu pratar han om mammutar hela tiden. Och gör dinosaurieläten, skrämmer tanter på affären och biter Uma. Språket börjar lossna mer och mer för hponom också, som det brukar göra efter ett sverigebesök. Min prins. Pussar ihjäl hans små bäverkinder.

Idag: Lek och bak. Inte många planer.Städa också. Och steka pannkakor. Ser ut att bli en fin dag :)

No comments:

Post a Comment